Velkommen til bloggen min om mitt nystartede prosjekt med å dekorere et dukkehus. Det er egentlig ikke et dukkehus, men et skap jeg dekorerer i skala 1:12. Det helt hvite Billy-skapet fra IKEA vil gradvis forvandle seg til 6 rom med miniatyr-interiør...

fredag 20. januar 2012

Ny pakke idag :)

Jeg var så heldig at det kom pakke i posten idag også til meg :) Dette var den litt større pakken fra England som jeg bestilte for ikke så lenge siden. Overraskende at den kom så fort! Her er litt bilder av innholdet. Det er foreløpig bare plassert litt rundt, men vil bli flyttet på etterhvert som flere av rommene blir ferdige.
Her er noe av det jeg skal ha på barnerommet. Koselig seng til babyen i huset. Bilbane-teppe som ligner veldig på slike man kan få fatt i i normal størrelse og en søt pyntebamse. Har flere planer om forskjellige barneleker jeg skal lage... Skal også sy sengetrekk til alle sengene i huset og hekle sengetepper + at jeg snart er ferdig med en brodert "Hello Kitty"-pute til barnerommet. Noen små lerreter ligger også klar som jeg skal fortsette på. I tillegg skal jeg jo også tapetsere og legge gulv av en eller annen form i dette rommet.

Litt forskjellige ting til kjøkkenet og diverse. Kniver, gafler og skjeer, hjerteformet gelèform, gryter, bananer, grønnsaker, knagger og en pyntetallerken som jeg fikk med i tillegg på bestillingen min. Nå må jeg få laget til noen oppbevaringskasser o.l. som jeg kan bruke til bestikk, bananer og grønnsakene.

Noen nye ting til stuen, men som jeg sikkert kommer til å flytte på etterhvert (kanskje til kjøkkenet...); dukkehus, grønt kaffesett m/kanne o.l, to lysestaker i "gull", to lysestaker i "sølv", fire forskjellige kanner og et "saueskinns"-ull. Skal henge skapet på veggen, men har ikke funnet helt ut hvor ennå.

Dukkeskapets husdyr! Etterhvert vil jeg forsøke å lage til en liten hage. Der skal denne søte kaninen bo i kaninburet sitt. Måtte selvfølgelig også bestille en liten toypyddel. Vi har også det, bare at hun er svart... Fikk med en liten bonus i bestillingen; Lady the Cocker Spaniel ;)

Så får vi bare se da om det er babyen som kommer først, eller om jeg får tid til å lage ferdig noen av småtingene før hun kommer. Hvis ikke så har jeg jo hele permisjonstiden min til å fortsette med det ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar