Velkommen til bloggen min om mitt nystartede prosjekt med å dekorere et dukkehus. Det er egentlig ikke et dukkehus, men et skap jeg dekorerer i skala 1:12. Det helt hvite Billy-skapet fra IKEA vil gradvis forvandle seg til 6 rom med miniatyr-interiør...

fredag 23. mars 2012

Har laget noen puter...

Nå er det blitt en stund siden jeg har fått skrevet her. Hovedgrunnen er vel egentlig at hun lille (som allerede er blitt 2 mnd!) er en skikkelig mammadalt ;) Skal ligge i fanget mitt HELE tiden for enten å sove, spise eller kose. Godtar ikke å ligge i vuggen eller i fanget til andre. Men det er jo bare koselig med en liten baby i fanget, og jeg får bare nyte det nå mens hun er liten. Vokser jo så fort! Så de få gangene jeg har noen minutter for meg selv, så blir det prioritert å sette på vaskemaskin, legge sammen og sortere klær og kluter.
Men; to små puter har jeg fått laget til dukkeskapet. Slik ser de ut:

Og det lille Hello Kitty-broderiet er jeg også blitt ferdig med, men veldig usikker på om jeg skal lage det om til et bilde eller en pute på barnerommet. Har ikke fått tatt bilde av det ennå ettersom det ikke var mer batteri igjen på kameraet, men nå ligger det til lading ;)

De siste dagene har jeg gått og tenkt på om vi heller skal skaffe oss et skikkelig dukkehus. Det vil jo bli en flott dekorasjon i huset istedet for skapet som på en måte blir "gjemt bort" i et rom. Så nå er jeg på jakt etter det perfekte dukkehuset :) Derfor trenger jeg litt hjelp fra dere med forslag til hva jeg skal velge. Hva er deres drømmehus rundt på nettet? Det kan godt være litt størrelse på det, for vi har godt plass.

1 kommentar:

  1. Hei!

    Så søt pute, kjempe fint mønster.
    Jeg fant bloggen din gjennom dukkehusforum, noe som jeg først fant ut eksisterte i går!

    Hva med å designe ditt eget dukkehus, da er det ingen som har likens som deg! Søk rundt på google etter den type hus du liker.
    Hvis ikke så kan du sjekke ut denne linken :

    http://www.dollshouse.com/dhe/dolls-houses.aspx


    Ha en fin dag, gleder meg til å se flere ting du lager!

    Mvh Dikte

    SvarSlett